Thursday 29 September 2011

GAMBAR-GAMBAR SEKITAR RUMAH TERBUKA MASJID

Tuan Nazir, Hj Wan Abdullah Wan Su menyampaikan hamper hadiah bertuah kepada pemenang.






Hadiah hamper sumbangan persatuan taman-taman.





Hamper cabutan bertuah sumbangan Mydin.





Tuan Hj Ridzuan Mahyudin ditugaskan menjaga air minuman di khemah masjid dan koperasi.





Kanak-kanak berbaris untuk menerima angpau raya dari khemah ISMA dan ABIM.





Pengunjung menikmati juadah raya di khemah 1 yang diselenggara oleh Fasa 3 TPJ.





Pengunjung memilih makanan kegemaran mereka.





Orang ramai menikmati makanan mereka di khemah tetamu.





Orang ramai mendaftar borang data di khemah urus setia.





Pengunjung datang silih berganti ke khemah yang menyediakan juadah raya.











KEMERIAHAN 'Rumah Terbuka' Masjid Kariah Panchor Jaya 11 September 2011 menampakkan kemesraan hubungan antara jemaah dengan masjid terserlah bila pengunjung berjujai datang. Momentum kehadiran orang ramai harus dikekal dan ia menjadi pemangkin kepada jawatankuasa lebih proaktif dengan menyediakan program yang lebih besar. Ini memperlihatkan kepada masjid bahawa yang digusarkan selama ini sudah terjawab. Kita tidak perlu risau kepada persepsi 'kurang' mendapat sambutan orang ramai atau kemungkinan diboikit itu sudah kian pudar bila ahli kariah sentiasa hadir dengan jumlah yang cukup membanggakan.




Masjid ini milik kita semua, bukan untuk ahli jawatankuasa sahaja. Sumbangan untuk membangun rumah Allah ini seharusnya menjadi kewajiban kita semua.




Kita memiliki masjid yang tersergam indah. Keindahan masjid dari segi fizikal perlu dilanjutkan kepada penghuni masjid serta aktiviti dan ahli kariahnya juga mempunyai sifat-sifat yang indah. Setiap ahli kariah boleh memainkan peranan mengikut kepakaran yang dimilikki serta bersedia pula untuk belajar sesama kita demi meningkatkan ilmu.
Langkah permulaan menghimpunkan semua 9 taman bergabung dalam satu perayaan cukup mengesankan dan ini seharusnya menjadi program tahunan. Momen nostalgik dan ceria mewarnai sambutan Hari Raya Aidilfitri.








'SESUNGGUHNYA MASJID YANG DIDIRIKAN ATAS DASAR TAKWA (MASJID QUBA) SEJAK HARI PERTAMA ADALAH LEBIH PATUT KAMU BERSEMBAHYANG DI DALAMNYA. DI DALAMNYA ADA ORANG YANG INGIN MEMBERSIHKAN DIRI DAN ALLAH MENYUKAI ORANG-ORANG YANG BERSIH' (AT-TAUBAH : 108)


























No comments:

Post a Comment